PING Helsinki pyrkii bloggaajan ja mainostajan väliin

PING Helsinki on uusi, maaliskuussa järjestettävä tapahtuma, joka lupaa koota yhteen some-sisällöntuottajat ja mainostajat. Muun muassa suosittujen bloggaajien, Instagram-käyttäjien ja tubettajien on määrä kokoontua tapaamaan ja keskustelemaan mainostajien kanssa Tallinnan laivalle. Luvassa on seminaareja ja workshopeja, mutta tarkoitus on nostaa esille myös kaupallistuneen somen ongelmia, kuten piilomainontaa.

Tapahtuman ajatus on kaunis: koota eri tahot saman pöydän ääreen keskustelemana ja oppimaan toisiltaan. Hieman kriitisempien lasien läpi tarkasteltuna PING Helsinki vaikuttaa kuitenkin jälleen uudelta tavalta tunkea mukaan bisnekseen ja saada oma osansa somen kaupallistumisesta. On sanomattakin selvää, etteivät ainakaan mainostajat risteile PING-paatilla Tallinnaan ilmaiseksi.

Markkinatalouden mekanismien kannalta on pelkästään hyvä, että alalle syntyy uusia toimijoita. On kuitenkin tärkeää, että välikäsien lisääntyessä toiminta pysyy avoimena. Kuka keksi seuraavan nokkelan tavan tulla bloggaajan ja mainostajan väliin?

Leave a comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *