Bloggaajat kevätkampanjoiden mainoskasvoina

Suositut bloggaajat ovat näkyvästi esillä pohjoismaalaisten vaatebrändien kevätkampanjoissa. Voimakkaasti viime vuosina voimakkaasti kasvaneen vaatteiden verkkokaupan Nelly.comin kevätkampanjaa tähdittää kuusi pohjoismaalaista bloggaajaa, joista kolme on Ruotsista (Janni Delér, Kenza Zouiten, Lisa Olsson). Norjasta, Tanskasta ja Suomesta mukana on kustakin maasta yksi bloggaaja (Anette Haga, Sandra WillerKira Kosonen). Nelly.comin kevätkampanja #Nellyepicspring kuvattiin hulppeissa puitteissa Kapkaupungissa. Kaikkien bloggaajien sosiaalisen median kanavat on valjastettu kampanjakanaviksi: muun muassa uusia kampanjavideoita pusketaan Instagramiin päivittäin.

Niin ikään norjalaislähtöisen vaateketjun BikBokin Me And My Never Denim -farkkukampanjan kasvoina ovat tänä keväänä pohjoismaalaiset bloggaajat. Suomen Kira Kosonen tähdittää myös BikBokin kampanjaa seuranaan Ruotsin Fanny Lykman ja Norjan Irina Lakicevic. Bloggaajien lisäksi kampanjassa on mukana norjalaisartisti Astrid. Tanskalainen Pernille Teisbaek on puolestaan GinaTricotin kevään The Scandinavian IT Girls -kampanjan päätähti.

Keväisen tunteen lisäksi nämä kampanjat herättävät kysymyksiä: Millaisia palkkioita bloggaajille pulitetaan kampanjan keulakuvina olemisesta: ovatko he mainosmallien vai julkkisten arvoisia? Entä mikä brändi mahtaa valjastaa bloggaajat mainoskasvoikseen seuraavaksi?

Leave a comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *