Astetta isompi blogiyhteistyö

Moni pohjoismaalainen lifestyle-blogi täyttyi eilen aurinkoisista bilekuvista, kun vaatteiden nettikauppa Nelly.com järjesti Nelly Pool Party -juhlat. Kilpailu verkon kuluttajista on kovaa ja Nelly.com päätti panostaa näkyvyyteensä blogeissa astetta isommin: allasbileet järjestettiin Ibizalla ja paikalle yksityiskoneella lennätettiin peräti 150 pohjoismaalaista bloggaajaa.

Vain vuorokauden kestänyt tapahtuma järjestettiin vain ja ainoastaan bloginäkyvyyden saamiseksi. Tempaus kuulostaa vähintäänkin ylimitotetulta, mutta on kuitenkin melko nerokas. Jokainen 150:stä bloggaajasta kirjoitti tapahtumasta etukäteen ja vauhdikkaita bilekuvia julkaistiin tapahtuman aikana Instagramissa (yli tuhat kuvaa hashtagilla #nellypoolparty). Bloggaajien Snapchat-seuraajat saivat aistia tunnelmaa livenä suoraa älypuhelimiinsa. Jälkiraportteja runsaine kuvineen ja ylistyssanoineen julkaistaneen vielä pitkälle ensi viikkoon.

Tällaisen näkyvyyden ostaminen mediatilana maksaisi varmasti vähintään yhtä paljon kuin yksityisbileiden järjestäminen Ibizalla. Vaikka allasbileillä ei suoranaista yhteyttä vaatteiden verkkokauppaan olekaan, on Nelly Pool Party digiajan brändimainontaa parhaimmillaan.

Leave a comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *