Blogietiikka

Bloggaamisesta on Suomessakin tullut bisnestä. Kymmenet tuhannet lukijat seuraavat bloggaajia blogin ja sosiaalisen median kanavien välityksellä. Mainostajat ovat havainneet bloggaajien valtavan potentiaalin ja blogiyhteistyön tehon. Bloggaajat ovat lukijoidensa keskuudessa mielipidejohtajia, ja bloggaajilla on suuri vaikutus lukijoiden ostokäyttäytymiseen.

Ja siellä, missä liikkuu raha, tarvitaan myös sääntöjä. Bloggaamisen etiikkaa tulisi pohtia samaan tapaan kuin journalistista etiikkaa: on käytävä keskustelua siitä, mikä on oikein ja mikä väärin.

Blogietiikka-sivuston tarkoituksena on herätellä keskustelua suomalaisen blogosfäärin tilasta ja blogibisneksestä. VTM Salla Kääriäinen kirjoittaa sivuston blogissa ajatuksiaan bloggaamisen ammattimaistumisesta, säännöistä, vapaudesta ja vastuista sivuten myös muita sisältöyhteistyön muotoja.