VTM Salla Erkkilä (o.s. Kääriäinen) on Suomen johtava blogietiikan asiantuntija ja vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri. Salla on perehtynyt niin suomalaiseen kuin kansainväliseenkin vaikuttajamarkkinoinnin liiketoimintaan ja on tutkinut muotibloggaajien etiikkaa Suomessa.
Salla on työskennellyt vaikuttajamarkkinoinnin parissa mm. vaikuttajamarkkinointitoimisto Bablerin liiketoimintajohtajana ja Suomen suurimman media- ja markkinointitoimisto Dagmarin Head of Influencer Marketing -roolissa kehittämässä vaikuttajamarkkinoinnin liiketoimintaa.
Tutkimus:
- Kääriäinen, Salla (2014). Bloggaajan etiikka – Vapaus, vuorovaikutus ja vastuu Suomen luetuimmissa muotiblogeissa. Lataa tutkimus tästä!
Mediassa:
- Talouselämä 9.8.2019
- Kauppalehti 18.2.2019
- Lännen Media (mm. Turun Sanomat, Länsi-Suomi, Ilkka) 4.2.2019
- Helsingin Sanomat 2.4.2017
- Turun Sanomat, Ilkka ja Lapin Kansa 10.4.2016
- Kauppalehti 30.10.2014
- Markkinointi&Mainonta 30.10.2014
Puhujana:
- MarkkinointiKollektiivi 2019
- Tubecon Industry Day 2019
- Somebrekkari 2019
- Markkinoinnin viikko 2018
- PING Festival 2018
- Somebrekkari 2018
- PING Festival 2017
- MARK Suomen Markkinointiliiton Digiaamu 2017
- PING Helsinki Studio 2017
- PING Festival 2016
- Muotioikeuden yhdistyksen kevätkokous 2015
- Blogietiikan aamu 2014
Kirjoittajana:
- Blogietiikka.fi
- Dagmar.fi
- Etiikka.fi
- Markkinointi&Mainonta
- Markkinintikollektiivin Nuotiopiiri-blogi
- Meltwater.fi
- PING Helsinki